Jak zmienia się telewizja?

Treści telewizyjne są dzisiaj kulturalnym duchem czasu, który rozwija się w czasie rzeczywistym. Spójrzmy, jak telewizja zmienia się dzisiaj i czego możemy się spodziewać w przyszłości, gdy zmiany będą się rozwijać. Telewizja od dawna jest podstawową rozrywką, ale w miarę jak coraz więcej osób rezygnuje z kablówki i przechodzi na telewizję internetową, sprawia, że sama telewizja zmienia się drastycznie. Zamiast gromadzić się całą rodzinę przy telewizorze, aby obejrzeć program, dzisiejsi konsumenci mogą oglądać filmy online, gdzie chcą, co chcą i kiedy chcą. Wszystko to dzięki internetowej telewizji 

Internet zmienia rzeczywistość

Cztery lata temu prezes Apple Tim Cook powiedział, że przyszłością telewizji są aplikacje. Jednak kolejne lata wykazały niewielki wzrost w aplikacjach telewizyjnych i oszałamiający wzrost w usługach strumieniowych. Można śmiało powiedzieć, że przyszłością telewizji nie są aplikacje, ale streaming, czyli telewizja internetowa. Usługi przesyłania strumieniowego zrewolucjonizowały sposób oglądania telewizji i konsumpcji treści. Sam serwis Netflix ma ponad 139 milionów subskrybentów, a ilu użytkowników gromadzą inne serwisy internetowe? Tego tylko możemy się domyślać. Wiele sukcesów streamingu wynika z wygody i cen. W porównaniu do ceny kabla klienci mogą uzyskać natychmiastowy dostęp do programów i filmów za ułamek ceny. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe pomagają serwisom streamingowym pokazywać programy, które klienci naprawdę chcą oglądać. 80% tego, co oglądają klienci telewizji internetowych, pochodzi z ich spersonalizowanych rekomendacji. Wyświetlanie na żądanie sprawia, że niszowa treść jest bardziej dostępna. Zamiast czekać tydzień między odcinkami i przeglądać reklamy, teraz oglądamy programy bardziej podobne do tego, jak czytamy książki.

Internetowa telewizja staję się niezależna

Aby uniknąć konieczności walki o prawa do popularnych programów, wiele serwisów streamingowych tworzy teraz własne treści i przekształciło się w pełnoprawne studia produkcyjne. To pozwala im zabezpieczyć się przed innymi studiami podnoszącymi ceny lub całkowicie wstrzymującymi treści. W ubiegłym roku 85% nowych wydatków Netflix przeznaczono na oryginalne programowanie. Oryginalne programy wkroczyły do świata niszowych treści i zwiększonej reprezentacji często pomijanych osób i historii. Usługi transmisji strumieniowej stają w obliczu rosnącej konkurencji nie tylko między sobą, ale także z innymi rozrywkami oprócz telewizji. Walka o klientów obejmuje kina, gry wideo, a nawet restauracje i bary.

W ostatnim raporcie kwartalnym dotyczącym zarobków stacji internetowych, które pokazują filmy online, zauważono, że nawet przy rosnącej i zróżnicowanej konkurencji, zawsze skupiamy się na doświadczeniu klienta. W ten sposób telewizje internetowe docierają do doświadczeń użytkownika, koncentrując się na niszowej treści, personalizacji, wygodzie i strategii danych. Inne usługi przesyłania strumieniowego podążają tymi śladami, aby zapewnić klientom dobre wrażenia.

Co zatem kryje przyszłość telewizji? Zobaczymy, jak aktualne trendy będą się nadal rozwijać. W ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat powstanie jeszcze więcej treści dostępnych w sieci. Wysoce spersonalizowane, niszowe treści będą dostarczane bezpośrednio do osób, które naprawdę chcą je oglądać. Filary dzisiejszych usług przesyłania strumieniowego – oryginalne treści, spersonalizowane rekomendacje i algorytmy oparte na danych – będą rosły dopiero w nadchodzących latach.

Przyszłość telewizji zmienia się szybko i pokazuje, jak klienci pragną spersonalizowanych, wygodnych treści. Wraz ze wzrostem możliwości przesyłania danych i tworzeniem coraz większej liczby usług przesyłania strumieniowego przyszłość telewizji będzie zorientowana na klienta.